• 1403/01/15 - 13:18
  • - تعداد بازدید: 23
  • - تعداد بازدید کنندگان: 20
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
بازدید دوره‌ای از مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ارتقاء امنیت سایبری

بازدید دوره‌ای از دانشکده‌ها، معاونت‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ارتقاء امنیت سایبری

بدلیل افزایش تعداد حملات سایبری به دستگاه‌های اجرایی دولت در سال‌های اخیر، مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی ایران برای مهارت‌افزایی و بروزرسانی دانش فنی و تخصصی کارشناسان فناوری اطلاعات، نسبت به بازدیدهای دوره‌ای از معاونت‌ها، دانشکده‌ها، مراکز بهداشت، مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر مجموعه اقدام نمود.

335303.mp3 بازدید دوره‌ای از دانشکده‌ها، معاونت‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ارتقاء امنیت سایبری

 

بدلیل افزایش تعداد حملات سایبری به دستگاه­‌های اجرایی دولت در سا‌ل‌­های اخیر، افزایش مهارت­‌های مقابله نقش مهمی ایفا می­‌کند. در این راستا یکی از اقدامات مهم توانایی و مهارت استفاده از تجهیزات کارآمد در زیرساخت­‌های فناوری و تسلط به نحوه بکارگیری آنهاست.

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی ایران در راستای مقابله با افزایش حملات سایبری، در دو سال اخیر اقدام به برگزاری بازدیدهای دوره‌ای از مراکز تابعه خود کرده است.

این بازدیدها که شامل دانشکده‌ها، معاونت‌ها، مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت می‌شود، با هدف مهارت‌افزایی و به‌روزرسانی دانش فنی و تخصصی کارشناسان فناوری اطلاعات انجام می‌گیرد.

در جریان این بازدیدها، کارشناسان مدیریت آمار و فناوری اطلاعات به بررسی زیرساخت شبکه، سرورها، نرم‌افزارهای تخصصی و ارزیابی عملکرد پرسنل می‌پردازند. همچنین رفع اشکالات جزئی و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات کلی‌تر نیز در دستور کار قرار دارد.

در انتها گزارش بازدیدها در سامانه جیرا ثبت و موارد لازم به نفرات مرتبط تخصیص داده و از کارشناسان مربوطه پیگیری می‌گردد.

از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به رفع مشکل توکن سخت‌افزاری، سرور و پیکربندی مجدد سوئیچ در بیمارستان‌های سردار سلیمانی و مطهری اشاره کرد. علاوه بر این، دوره‌های آموزشی HIS (سیستم اطلاعات بیمارستانی) برای تعدادی از کاربران بوسیله کارشناسان حوزه سلامت مدیریت آمارو فناوری به صورت عملی و تئوری برگزار شده است.

این اقدامات در راستای افزایش توانمندی کارکنان در استفاده از تجهیزات کارآمد و ارتقاء مهارت‌های مقابله با تهدیدات سایبری صورت می‌گیرد.

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار,اطلاعیه ها,بیانیه
  • کد خبر : 335303
:
کلیدواژه ها
زهره حسینی
خبرنگار

زهره حسینی

تصاویر

Template settings