خدمات مدیریت فناوری برای دانشجویان

 

مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه مفتخر به ارائه خدمات به شما دانشجویان عزیز می­باشد.

ما در مدیریت فناوری اطلاعات، سعی داریم تجربه دانشجویی شما را با ارائه خدمات مختلفی همچون دسترسی به شبکه بیسیم، ایمیل و فضای ذخیره سازی آنلاین، و غیره تسهیل کنیم.

همچنین کارشناسان ما آماده اند تا در صورت بروز هرگونه مشکل فنی به شما کمک کنند.

امیدواریم با بهره مندی از خدمات مدیریت فناوری اطلاعات، تجربه دانشجویی به یادماندنی داشته باشید.

خدمات به شرح زیر می باشد:

  1. ایجاد نام کاربری رایانه ای
  2. ایجاد دسترسی به اینترنت
  3. اکانت VPN برای دسترسی به مقالات
  4. ایجاد ایمیل آکادمیک
  5. ثبت تیکت درخواست در سامانه تیکتینگ جیرا

 

ایجاد نام کاربری رایانه ای:

دانشجویان جدید: با ثبت نام دانشجو در سامانه سما، نام کاربری رایانه ای بصورت اتوماتیک برای دانشجویان جدید ایجاد و اطلاعات آن به شماره تلفن همراه دانشجو که در زمان ثبت نام اعلام نموده است ارسال خواهد شد.

دانشجو می تواند برای دریافت رمز عبور به سامانه  https://Account.iums.ac.ir     مراجعه و در قسمت فراموشی رمز عبور  نسبت به بدست آوردن رمز عبور جدید اقدام نمایید. 

دانشجویان سالهای قبل که دارای نام کاربری و رمز عبور هستند نیز، با استفاده از همین سامانه می توانند رمز عبور خود را بازیابی کنند.

چنانچه دانشجو به هر علت فاقد نام کاربری و رمز عبور باشد، با مراجعه به واحد آموزش دانشکده موضوع را پیگیری نموده و سپس بر حسب راهنمایی دریافت شده به واحد فناوری دانشکده یا مدیریت فناور یستاد مراجعه نماید.

 ایجاد دسترسی به اینترنت:

دانشجویان جدید: با ثبت نام دانشجو همچنین این مدیریت بصورت پیش فرض اکانت اینترنت را نیز فعال می نماید.نام کاربری و رمز عبور اینترنت همان نام کاربری و رمز عبوری است که از آدرس  https://Account.iums.ac.ir  بازیابی نموده است.

نکته: استفاده از اینترنت تنها در محدوده پردیس همت دانشگاه امکان پذیر است.

 

 

تذکر: چنانچه سایر دانشجویان در لاگین نمودن به پورتال دسترسی به اینترنت با مشکل مواجه هستند، ابتدا از طریق سامانه اکانتینگ نسبت به تغییر رمز عبور اکانت خود یا در صورت فراموشی نسبت به دریافت رمز عبور اقدام نموده و با نام

کاربری و رمز عبور جدید به پورتال لاکین نمایند.

در صورت بروز سایر مشکلات، کارشناسان مدیریت فناوری اطلاعات با شماره 47701000 آماده پاسخ گویی و ارائه راهنمایی و رفع مشکل می باشند.

 

اکانت VPN برای دسترسی به مجلات:

برای دسترسی به مجلات دانشگاه  به آدرس https://it.iums.ac.ir مراجعه نمایید. از قمست ابزارها و خدمات، نسبت به دانلود نرم افزار VPN  و فایل راهنما اقدام نمایید. این نرم ­افزار در دو نسخه اندرویدی و ویندوزی در دسترس می­باشد.

نام کاربری و رمز عبور VPN همان نام کاربری و رمز عبور رایانه­ای و اینترنت است.

در آدرس مورد اشاره دانشجویان می توانند از سایر خدماتی که مدیریت فناوری دراختیارشان قرار داده است مطلع گردند.

 

 

ایجاد ایمیل آکادمیک:

برای دانشجویان جدیدالورود، پس از طی مراحل ثبت نام در واحد آموزش مربوطه، اسامی به همراه سایر اطلاعات بصورت مکاتبه برای مدیریت فناوری اطلاعات ارسال می شود. این مدیریت بصورت اتوماتیک نسبت به ایجاد ایمیل سازمانی برای

دانشجویان اقدام و پیامک  مربوطه به شماره همراهی که دانشجو اعلام نموده، ارسال می شود.

 

 

ثبت تیکت درخواست در سامانه تیکتینگ جیرا:

به اطلاع می رساند به منظور تسریع در رسیدگی به درخواست ها و رفع مشکلات فنی کاربران، سامانه تیکتینگ جیرا در مدیریت فناوری اطلاعات راه اندازی گردیده است. لذا خواهشمند است در صورت بروز هرگونه مشکل یا داشتن پیشنهاد در خصوص خدمات این مدیریت، درخواست خود را از طریق سامانه جیرا به آدرس  Ticket.iums.ac.irارسال نمایید.

  نام کاربری و رمز عبور به این سامانه،همان نام کاربری و رمز ورود به رایانه های اداری می باشد.

پس از ثبت درخواست، شماره پیگیری در اختیارتان قرار خواهد گرفت و متخصصان ما در اسرع وقت نسبت به بررسی و اقدام لازم اقدام خواهند نمود

.

 

امیدواریم با بهره گیری از این سامانه، شاهد افزایش سرعت و کیفیت پاسخگویی به نیازهای فنی شما دانشجویان ارجمند باشیم.

 
 

 

سامانه های دانشجویی

                

 سامانه اسکان 

سامانه تغذیه

سامانه آزمون

سامانه یادگیری الکترونیکی 

 

                                     

  مدیریت آموزشی(سما)       هسته تحقیق و نظردهی  پژوهشیار   دانشکده‌ها
       
Template settings